Augstskolas stratēģija 2024 – 2028

Apstiprinājusi: EKrA Starptautiskā Atbalsta padome
2023. g. 20. decembrī; EKrA Senāts 2024. g. 10. janvārī.

AUGSTSKOLAS ATTĪSTĪBAS Stratēģija 2024 – 2028

Ievads

Eiropas Kristīgā akadēmija (EKrA) ir lietišķo zinātņu augstskola, kas attīstās kā dinamiska Eiropas vienotās augstākās izglītības telpas institūcija. EKrA atrodas Jūrmalas pilsētā, Latvijā.

EKrA izsniedz bakalaura un maģistra diplomus kopš 1997. gada, kad saņēma akreditāciju.

EKrA kā lietišķo zinātņu augstskola ir vienīgā privātā augstskola Latvijā, kuras rektors un dibinātājs, un stratēģiskās idejas autors ir akadēmiska persona. Augstskolā kopš 1993. gada darbojas Starptautiskā Atbalsta padome, un galvenie pētniecības un izglītības virzieni ir starpdisciplināri integrētas sociālā darba, sociālās politikas, ortodoksālās teoloģijas un Baznīcas vizuālās mākslas zinātņu jomas. Visas studiju programmas ir ietvertas tā saucamajā “antīkās inovācijas” metodoloģiskajā ietvarā, kas attīsta Eiropas sociālās politikas un jūdu-kristiešu antropoloģijas zinātnes integrāciju palīdzošo profesiju jomā.

Eiropas Kristīgās akadēmijas darbības mērķi ir:

  • Strādāt kā augstākās izglītības un pētniecības institūcijai, kura atbilstoši valsts augstākās izglītības standartam īsteno bakalaura un maģistra līmeņa izglītības programmas;
  • Attīstot lietišķo studiju pētniecības darbu, izstrādāt arī mūžizglītības programmas, kuras saskan ar darba tirgus prasībām, lai veicinātu attīstību atbilstoši nākotnes vajadzībām;
  • Paralēli izglītībai veikt kvalitatīvus lietišķos pētījumus, lietojot inovatīvas metodoloģijas un nodrošinot starpdisciplināru zināšanu, kā arī tehnoloģiju pārnesi ar labklājību saistītajās tautsaimniecības nozarēs, lai saglabātu Eiropas vērtību pamatu, vienlaicīgi ar prasmi piemēroties ārējās vides pārmaiņām.

Lai minētos mērķus varētu sasniegt, ir nepieciešama rūpīga sadarbība ar starptautiskajām partnerinstitūcijām, kas ir EKrA internacionalizācijas procesa kodols. Internacionalizācija, sadarbojoties ar sociālā dialoga industrijām, veicina inovāciju pārnesi. Iekšēji mēs šo sadarbību esam iedalījuši 4 kategorijās:

  • Prioritārās sadarbības organizācijas ir tās, kurām visas augstskolas stratēģiskajā izglītības un pētniecības darbā ir īpaša nozīme un savstarpēja atbildība visas augstskolas menedžmentā. Šīs organizācijas ir apstiprinātas Senātā un sadarbība tiek koordinēta caur EKrA Starptautisko Atbalsta padomi.
  • Erasmus partnerības organizācijas, kas balstās studējošo, mācībspēku un administratīvā personāla mobilitātēs. Eiropas Kristīgā Akadēmija ir ERASMUS Eiropas Universitāšu hartas locekle (ECHE);
  • Individuālās partnerības, kas ietver sadarbību, kas balstās uz studiju programmu vadītāju vai mācībspēku iniciatīvām, lai starptautiski veidotu ieinteresētību pētniecībā un izglītībā ārpus formālajiem sadarbības līgumiem;
  • Mācībspēku starptautiskie kontakti, kurus mācībspēki izveido, iesaistot pārējos augstskolas mācībspēkus dažādos starptautiskos tīklos.

Starptautisko attiecību partnerību statuss ir elastīgs un mēdz būt tā, ka individuālās partnerības iegūst prioritāro partnerību nozīmību. Partnerības statuss ir atkarīgs no sadarbības kvalitātes un nozīmības augstskolas stratēģisko mērķu īstenošanā.

Prioritārās sadarbības organizācijas, kurām visas augstskolas stratēģiskajā izglītības un pētniecības darbā ir īpaša nozīme:

  • Eiropas Komisijas EZA organizācija European Center for Workers’ Questions and Social Dialogue (DE) – Eiropas Centrs Darbaņēmēju Jautājumos.

Tā ir platforma kas apvieno Eiropas augstskolas, kultūras, sociālās un pētniecības institūcijas, attīstot labi funkcionējošu sociālo dialogu, kas ir atslēgas komponents Eiropas sociālajai attīstībai un sociālā darba profesijas attīstībai makro līmenī. EZA ietver 68 organizācijas, ar kurām EKrA atrodas interaktīvā izglītības un lietišķās pētniecības sadarbībā.

Šī platforma ir īpaši nozīmīga EKrA stratēģijas attīstībā, jo dalība EZA organizācijā kopš 2004. gada augstskolai dod precīzu Eiropas sociālās labklājības politiskā kursa pārzināšanu, veicina integrēta sociālā dialoga, vienlīdzīgu iespēju un sociāli ētisko principu – solidaritātes, subsidiaritātes, un ilgtspējības mērķu – sasaisti ar studiju procesu.

Kā zināms, sociālais dialogs ir pamats demokrātijas attīstībai Eiropas Savienībā, kas veicina lietišķās izglītības produktivitāti un konkurētspēju darba tirgū. Tādi jautājumi kā cilvēku nodarbinātība, zaļā vide un digitālā transformācija EKrA-ā ir kļuvuši tikpat svarīgi kā studentcentrētā pieeja un darba tirgus. Ikgadējās konferences, kurās piedalās EKrA mācībspēki un darba devēji no visas Eiropas, dod studiju procesam stratēģisku, vērtīborientētu, ilgtspējībā balstītu pieeju.

Augstskola savā stratēģijā iestājas par cilvēku cieņu, cilvēktiesībām sociālu atbildību, personas brīvību kā fundamentāliem priekšnosacījumiem sociālam taisnīgumam un sociālai kohēzijai Eiropā. Jēdziens “Eiropa” globalizētajā pasaulē EKrA-s kolektīvam nozīmē ko vairāk, nekā ģeogrāfisku, institucionālu vai finansiālu vienotību. Pāri visam EKrA-i Eiropas koncepts liek atcerēties Eiropas kopīgās tradīcijas un vērtības. Mūsu studiju programmās jēdziens “Eiropa” studentu apziņā atsauc Grieķijas demokrātiju, Romas republiku, jūdu-kristiešu antropoloģisko dziļumu un vēsturi, jūdu-kristiešu intelektuālo spēku un liek domāt par Eiropas saknēm, tās sargājot.

Eiropa kā intelektuāla vienotība, cilvēkcentrēta telpa nes īpašu miera misiju. Eiropas sociālās politikas agenda integrēti ir iekļauta visās studiju programmās kā stratēģisks uzdevums. Tieši šī stratēģiskā uzdevuma dēļ, katru studiju gadu maija pēdējā nedēļā notiek Eiropas Komisijas EZA izbraukuma seminārs un konference, kurā piedalās visi akadēmijas mācībspēki un studējošie, kā arī darba devēji un arodbiedrību pārstāvji.

Lietišķo zināšanu augstskolā studējošie uzzina, kā iekļauties drošā Eiropas darba tirgū, kas ir cilvēkpienācīga alga, dzīves un darba nosacījumi, vienotas iespējas izglītībā un līdzdalībā.

Pateicoties šādam Eiropas sociālās labklājības politikas stratēģiskam centrējumam, studenti apgūst palīdzošās profesijas kā uzdevumu kalpot cilvēkiem un saprast, ka Eiropas sociālā doktrīna attīsta personības spēju neizolēties no citiem, rīkoties draudzības, brālības, ģimenes un citu dzīves formu vārdā. Subsidiaritāte kā svarīgs atbildības princips, kas cilvēkam liek pašorganizēties, iekļauties darba tirgū un palīdzēt citiem cilvēkiem. Subsidiaritāti studenti apgūst kā pretēju spēka lietošanai, jo subsidiaritāte nevar pastāvēt bez demokrātijas.

EKrA strādā iekļaujoši, respektējot ikvienu tās locekli. Studenti apgūst solidaritāti kā sociālo principu līdzjūtīgai kohēzijai, labu un taisnīgu ideju izplatīšanai.

Pateicoties dalībai EZA, EKrA kā lietišķa augstskola uzsver darba tirgus nepieciešamību un darbu izprot kā cilvēka aktivitāti, kuru balsta sociālas attiecības, lai materiāli transformētu vidi. Šī lietišķā pieeja atzīst, ka darbs nav tikai apmaksāta aktivitāte, bet tas ietver dažādas iespējas strādāt, iekļaujot brīvprātīgo darbu, prasmi veidot labas attiecības ģimenē un ar apkārtesošo kopienu.

  • IXE-GROUP (Initiatives of Christians for Europe) (FR)
  • Semaines Sociales de France (FR)

Šajā nozīmē EKrA stratēģiski redz sevi kā daļu no kristiešu sociālās kustības Eiropā un šī iemesla dēļ ir partnere Eiropas Komisijas, t.s. IXE-Group, kas ir tīkla organizācija no dažādām Eiropas valstīm, apvienojot laju organizācijas, tajā skaitā izglītības organizācijas. Tīkla mērķis ir virzīt Baznīcas sociālo doktrīnu, lai sasniegtu Eiropas sociālās politikas mērķus, lietojot zināšanas un izpratni par šodienas kultūras atšķirībām un to vēsturisko pamatojumu. Organizācija ir saistīta ar Semaines Sociales de France (SSF) vēsturiski un šodien, un aktualizē sabiedrības sociālās kohēzijas jautājumus.

EKrA šajās tīkla organizācijās uzsver nepieciešamību pēc antropoloģijas zināšanām palīdzošajās profesijās kā instrumentu cilvēka un sabiedrības izpratnei un kalpošanai kopīgajam labumam.

EZA-s un IXE-Group loma EKrA-s stratēģiskajā vienotībā ar Eiropas sociālās labklājības politiku, Eiropas Komisijas aktuālo agendu ir principiāli svarīga.

Ņemot vērā iepriekš sacīto par nepieciešamību pēc integrētām jūdu-kristiešu antropoloģijas zināšanām palīdzošajās profesijās, bez sociāli politiskajām Eiropas organizācijām EKrA sadarbojas ar:

  • Izraēlas vēstniecību Latvijā
  • Izraēlas prestižo pētniecības centru – Israel Antiquities Authority (IL)
  • Rockefeller Archeological Museum (IL)
  • Ben-Gurion University in the Negev (IL)
  • Jerusalem University (IL)
  • Bethlehem University (Israel)

Šīm organizācijām augstskolas stratēģiskajā attīstībā ir bijusi un joprojām ir īpaša nozīme. Augstskolas mācībspēki ilgstoši ir piedalījušies Izraēlas Senlietu pārvaldes (Israel Antiquities Authority) un Rokfellera muzeja (Rockefeller Museum) rīkotajās starptautiskajās arheoloģisko izrakumu ekspedīcijās, kas apvieno arheologus, antropologus, teologus, sociologus, vēsturniekus no dažādām augstskolām visā pasaulē.

Tieši sadarbība ar Izraēlu ir bagātinājusi Eiropas Kristīgās akadēmijas stratēģisko koncepciju ar jūdu un senkristiešu antropoloģisko zināšanu nepieciešamību modernajās palīdzošajās profesijās. Jo vēsturiski antropoloģijas zinātniskums ir ienesis ne tikai jūdu kultūrā, bet arī Eiropas vērtības pamatos intelektuālu spožumu, skatot cilvēku un sabiedrību holistiskā veselumā.

Stratēģiskā sadarbība ar minētajām Izraēlas organizācijām virza koncepciju kontinuitīvi un ienes daudz inovatīva Eiropas vienotajā augstākās izglītības telpā.

 

Tieši šo antropoloģisko inovāciju izplatīšanas dēļ akadēmija ir kļuvusi par partneri vairākām sociālā darba pētniecības organizācijām Eiropā:

  • EASSW (European Association of Schools of Social Work)
  • ESWRA (European Social Work Research Association)
  • EUROMF (European Middle Field organization) (BE)
  • IDC (International Diaconate Center) (DE)
  • EASA (European Association of Social Anthropologists)
  • ECAC (European Continental Art Centre) (NL)
  • Semmelweis University Institute of Mental Health (HU),
  • International Social Academy (ISA) (LT),
  • KatHO (Catholic University of Applied Sciences of North Rhine-Westphalia) (DE)
  • Klaipeda University (LT)
  • Babes-Bolyai University (RO)
  • DIAK – Diakonijas lietišķo universitāšu asociācija Somijā.
  • LR Labklājības Ministrija, Sociālā darba speciālistu sadarbības padome (SDSSP) (LV)

Pateicoties sadarbībai ar minētajām stratēģiskās pritoritātes organizācijām, īpaši ar Eiropas Komisijas EZA organizāciju, IXE-Group un Izraēlas pētnieciskajām un izglītības organizācijām, Kristīgā akadēmija kopš tās darbības sākumiem ir attīstījusi uz klientu orientētā sociālā darba koncepciju Latvijā.

Pastāv problēmorientētais sociālais darbs un klientorientētais sociālais darbs. Klientorientētais sociālais darbs ir attīstījies jūdu-kristiešu antropoloģiskās tradīcijas gultnē, un kopš 4. gadsimta ir Eiropas sociālā darba profesijas pamatfaktors. Kopš 19. gs. beigām – 20. gs. sākuma Eiropā attīstījās problēmorientētais sociālais darbs, kas ir daudz jaunāka sociālā darba forma. Eiropas Kristīgās akadēmijas stratēģiskais uzdevums ir bijis apgūt sociālā darba eiropeiskās saknes, tās inovatīvi ieviešot modernā sociālā darba koncepcijā. Ar šo stratēģisko centrējumu EKrA studiju programmas atšķiras no citu augstskolu piedāvātām sociālā darba studiju programmām. Minētās atšķirības dēļ Akadēmijai ir stratēģiski pētnieciski kontakti ar tādām sociālā darba organizācijām kā Starptautiskais Diakonāta centrs (IDC, International Diaconate Center), Klaipēdas universitāte, Semaines Sociales de France, Jeruzalemes universitāte, Benguriona universitāte Negevā, kas ir izkopušas un palīdzējušas EKrA-i attīstīt uz klientu orientēto sociālā darba koncepciju.

Īpaša nozīme ir saiknei ar darba devējiem – Labklājības Ministrijas Sociālā darba speciālistu sadarbības padome (SDSSP) kā sadarbības partnere Eiropas Kristīgajai akadēmijai ir nodrošinājusi ne tikai informētību par sociālā darba attīstības tendencēm Latvijā, bet arī iekļāvusi akadēmijas pārstāvjus sociālā darbinieka profesijas standarta izstrādes grupās un veicinājusi karitatīvā sociālā darba aprobāciju normatīvajos dokumentos. SDSSP locekle ir EKrA rektore Skaidrīte Gūtmane. No Latvijas darba devēju organizācijām EKrA ir attīstījusi sadarbību ar Rīgas domes Labklājības pārvaldi, Rīgas Sociālo dienestu, Jūrmalas valstpilsētas Labklājības pārvaldi, Sociālās Integrācijas valsts aģentūru (SIVA).

 

Misija un vīzija

Misija

Mēs esam starpdisciplināra lietišķās augstākās izglītības un pētniecības iestāde. Mēs pētām cilvēku un sabiedrību visā tās dažādībā, lai saprastu, izskaidrotu, informētu un ieteiktu, kā arī dzīvotu labākā un sociāli taisnīgākā pasaulē. Mēs pētām sabiedrību, jo mums rūp cilvēka personība, ar kuru būs jāstrādā mūsu augstskolas absolventiem. Tā ir mūsu atbildība atklāt Eiropas un pasaules sociālās iespējas ar pierādījumiem un inovatīvu ieskatu tajos. Mēs apvienojam studijās dažādas zinātņu jomas, lai saprastu cilvēku un sabiedrību.

Spēcīga sociālās labklājības politiskā un Eiropas antropoloģisko vērtību orientācija bija, ir un vienmēr būs kodols tam, kas mēs esam un ko mēs darām. Ar inovācijām, kas izriet no senatnes antropoloģiskajām zināšanām saistībā ar mūsdienu Eiropas Sociālo Programmu un darba tirgu – mūsu studenti, mācībspēki, absolventi, spēj un vēlas savas lietišķās zināšanas atdot sabiedrības atvērtībai un labumam.

Mēs esam apņēmušies veikt rūpīgu lietišķu zinātnisku izpēti, precīzu analīzi, veselīgu teoretizēšanu savstarpējas cieņas, sadarbības kontekstos. Izglītības kvalitāte ir mūsu rūpju centrā kopš 1997. gada. Sociālā dialoga un nodarbinātības organizācijas, darba devēji, arodbiedrības un Eiropas universitātes ir mūsu platforma.

Mēs redzam savus studentus kā starpnozaru ekspertus lietišķās, cilvēkpalīdzošajās profesijās. Studijas ir balstītas empīriskā acīmredzamībā, rūpēs par cilvēkiem. Augstskola ir atvērta brīvai kritiskai domāšanai – vieta dialogam un diskusijām.

Vīzija

Mūsu vīzija ir izglītot cilvēkus sociālām pārmaiņām, taisnīgā un iekļaujošā sabiedrībā, lietojot integratīvas un transformatīvas sociālās labklājības politikas un antropoloģijas zināšanas sociālā darbinieku un vizuālo mākslinieku izglītošanā, pētniecībā, kā arī atbildībā un līdzjūtību līdzcilvēku priekšā.

Mūsu vērtības ir atklāt senās Eiropas antropoloģiskās tradīcijas vērtību un nozīmību profesijās, kurās jāstrādā ar cilvēkiem.

Savienotība un iesaistītība: Mēs pilnībā apzināmies kopības nozīmi, meklējot risinājumus postmodernisma laikmetā globālajā pasaulē. Mēs sadarbojamies ar partneriem un ieinteresētajām pusēm.

Godīgums un godprātība – atklājas mūsu nodomos un vēlmēs īstenot lietišķo izglītību. Mēs mācām un mācāmies atklāti, ētiski un neatkarīgi – ar cieņu cits pret citu un pret citu veikumu.

Atbildība un uzņēmība studējošo un sabiedrības priekšā. Mēs izmantojam visas iespējas, lai studējošie būtu gandarīti gan par izglītību, ko iegūst, gan par tās rezultātu.

Inovatīvi: Mēs uzskatām, ka laikmetīgie izaicinājumi prasa meklēt jaunas atbildes. Mēs tās atrodam inovācijās, kas izriet no senās Eiropas “antropoloģiskajām tradīcijām”. Ar to mēs atšķiramies no citām augstskolām un spējam šo inovāciju ienest Eiropas kopīgajā augstākās izglītības telpā. Mēs uzdrošināmies tās ieviest profesijās, kas inovatīvi krīzēs esošus cilvēkus ved pie efektīva rezultāta.

Kritiski un ar plašu skatu: mēs uzskatām, ka atvērts, inovatīvs, kritisks gars ir būtisks labai akadēmiskās vides funkcionēšanai, izglītojot sociālos darbiniekus un citus sociālās labklājības jomas speciālistus, kā arī māksliniekus. Mēs izmantojam senas idejas, lai rastu svaigu pieeju profesijas attīstībai un pētniecībai.

 

Stratēģisko vērtību spēka punkti

Mēs esam augstākās izglītības un pētniecības institūcija, kura atbilstoši valsts augstākās izglītības standartam īsteno bakalaura un maģistra līmeņa izglītības programmas.

Mūsu stratēģijas spēka punkts ir cenšanās attīstīt mērķus, kas atbilst noteiktai stratēģiskai specializācijai. Tāpēc mēs ne tikai attīstām studiju programmu kvalitāti un saturu, bet cenšamies to savienot ar pētniecību, lai gan izglītība, gan pētniecība atbilstu modernā darba tirgus prasībām un nodrošinātu sabiedrības ilgtspējību.

Otrkārt, mēs rūpējamies par to, lai studiju laikā studējošie izaugtu par uzņēmīgām, radošām, atbildīgām personībām.

Treškārt, mūsu mācībspēki veic lietišķos pētījumus un tajos iesaista arī studējošos, lai viņi saprastu, ka jebkurā tautsaimniecības nozarē svarīga ir zināšanu un tehnoloģiju pārnese, lai elastīgi reaģētu uz sociālās vides pārmaiņām.

Ceturtkārt, mēs ļoti aktīvi sadarbojamies ar sociālā dialoga industrijām – caur partnerību Eiropas Komisijas EZA organizācijā (European Center for Workers’ Questions and Social Dialogue), tā panākot sadarbības platformu attīstību un inovāciju pārnesi.

Šī iemesla dēļ mēs atbalstām elastīgas mācīšanās metodoloģijas, lai studenti būtu kultūrizglītoti modernajā darba tirgū.

Piektkārt, EKrA studējošiem un mācībspēkiem kristietība nozīmē atvērtu iekļaujošu pieeju visiem cilvēkiem un situācijām ar krietnu un godprātīgu attieksmi pret tiem.

 

Metodoloģija

Lai īstenotu Stratēģiskā attīstības plāna spēka punktus, EKrA lieto stratēģiskā forsaita metodi, kas reaģē uz trim izaicinājumiem:

  1. Pārmaiņu ātrumu: palielinātu sociālo, tehnoloģisko, teoloģisko, antropoloģisko, socioloģisko un citu zināšanu daudzumu, kas darbojas kā inovāciju un adaptācijas procesu veicinātājs, kā arī saīsina organizatoriskos, birokrātiskos un administratīvās plānošanas ciklus,
  2. Informatīvā akluma samazināšanos: analizējot datus un filtrējot informāciju, lai virzītos uz priekšu saskaņā ar mūsu ieplānotajiem mērķiem un izpildot esošos plānus,
  3. Samazinot inerci: stratēģiskajā plānā augstskola fokusējas uz aktuālajām vajadzībām, efektīvu rīcību, elastīgām zināšanām, ka tiek lietotas vienotībā ar Eiropas sociālās nodarbinātības programmu.

Stratēģiskā forsaita ietvaros mēs veidojam tīklus, lai sadarbotos ar citām universitātēm un pētniekiem, lai uzlabotu akadēmiskās informētības kvalitāti.

Stratēģiskais plāns ir elastīgs, tajā regulāri tiek veiktas korekcijas, aktualizējot prioritātes un, vienojot spēkus konkrētā studiju gada galvenajām prioritātēm, piem., Covid-19, mēs veiksmīgi turpinājām sociālā darba izglītību, pielāgojot to online iespējām.

Stratēģiskā forsaita metode paredz spēju elastīgi pielāgoties jaunajai informācijai, neatmetot iepriekš apgūtās vērtības. Notiekošais sabiedrībā ietekmē augstskolu, tāpēc izmaiņas ienesam plānā, lai strādātu savstarpībā ar sabiedrībai svarīgo. Forsaits un nākotnes kompetence ir daļa no EKrA lēmumpieņemšanas procesa.

Stratēģiskā forsaita metode balstās augstskolas kvalitātes kultūrā. Kvalitātes kultūrā uzmanība tiek pievērsta:

  • pozitīvai līdzdalībai jeb līdzdalīgai piekritībai (shared ownership),
  • ikviena augstskolas mācībspēka spējai rīkoties radoši, nevis formāli, būt efektīviem un pieejamiem,
  • iesaistīt studentus;
  • koordinēt visas ieinteresētās puses – mācībspēkus, studentus, absolventus, darba devējus – izglītības politikas veidošanā;
  • un kvalitātes kultūras vadību balstīt uz 3  pīlāriem:
  • ilgtspējīga, starpdisciplinārā pētniecība,
  • internacionalizācija, sadarbojoties ar sociālā dialoga industrijām, veicinot iesaisti darba tirgū un inovāciju pārnesi,
  • ar studentcentrētu studiju procesu saistītās digitālās pārveides

 Mūs vieno:

Līdzdalīga piekritība ir nozīmīga prasība izglītības kvalitātes monitorēšanai un nodrošināšanai; tā nozīmē, ka piekritību apzinās visas iesaistītās puses dažādos līmeņos, sākot ar atsevišķiem mācībspēkiem programmas komponentēs, līdz uzraudzībai, ko realizē Starptautiskā Atbalsta Padome, Senāts un Valde. Šie līmeņi viens otru balsta. Sākot ar 1993. gadu mūsu kvalitātes kultūru veido programmas pārskata un novērtēšanas sapulces un citas iniciatīvas un veidojumi, ieskaitot Studentu Padomi un darba devējus.

Būt radošiem, nevis formāliem, būt efektīviem un pieejamiem. Kvalitātes kultūras galvenais spēks ir daudzās neformālās komunikācijas iespējas un īssaistes augstskolā, apejot administratīvo birokrātiju, kā arī tiešas komunikācijas nodrošināšana starp visiem organizācijas līmeņiem. Tas ļauj mums reaģēt ātri un vienmēr atrast inovatīvus un pašus piemērotākos risinājumus.

Studentu aktīva iesaistīšanās un ierosinājumi. EKrA studenti piedalās visos augstskolas līmeņos – izglītības stratēģijas veidošanā, programmu kvalitātes novērtēšanās, dialogā ar mācībspēkiem un studiju daļu, socioloģiskajās aptaujās.

Koordinācija ar ārējām ieinteresētajām pusēm. Studiju programmu kvalitātes novērtēšanai un monitoringam EKrA piesaista arī absolventus, darba devējus, partnerus, starpaugstskolu mācībspēkus, dažādus akadēmiskos tīklus. Ārējie partneri darbojas kā mūsu antenas un vairogs – tāpēc viņiem ir svarīga nozīme: Senāta darbībā viņi dalās ar savu redzējumu kvalitātes nodrošināšanā, starptautiskajā koordinācijā un daudzos citos augstskolai svarīgos darbības virzienos.

Kvalitātes nodrošināšanas instrumenti ir sekojoši:

  1. Novērtēšanas sanāksmes. EKrA kā privāta augstskola lielu nozīmi piešķir Senātam, kurā regulāri tiek novērtētas studiju programmas. Diskusijas norit līdzdalīgas piekritības gaisotnē, kur tiek pārrunāti labās prakses piemēri un studiju programmu uzlabošanas iespējas. Obligāts nosacījums ir, ka mācībspēkiem savas studiju kursa programmas ir jāpārstrādā un bibliogrāfijas ziņā jāaktualizē ik pēc 2 gadiem. Tas ir obligāti tāpēc, ka izglītība ir studentcentrēta;
  2. Izglītības kvalitātes novērtēšana, lietojot studējošo aptaujas, dodot studējošajiem izteikt savus viedokļus par katra mācībspēka darba kvalitāti. Tā nav laika šķērdēšana, bet studējošo iesaiste līdzdalīga piekritībā;
  3. Diskusijas ar darba devējiem un absolventiem, piedaloties mācībspēkiem. Tas notiek caur absolventu asociācijām, darba devēju asociācijām un studējošo prakses darbauaizstāvēšanas konferencēm;
  4. Dažādu studiju formu analīze – pilna laika studijas, nepilna laika studijas, online studijas, tālmācības studijas, studijas klausītāja statusā, studijas pēc individuālā plāna u.c. Studiju daļa šo instrumentu lieto, apkopojot studējošo socioloģisko anketēšanu, lai noskaidrotu, kura forma iestudējošajiem pati efektīvākā un viņu dzīves ritmam atbilstošākā;
  5. Eksāmena kvalitātes analīze – pēc katra semestra tiek noskaidroti cēloņi, kāpēc atsevišķiem studentiem ir grūti apgūt kursu. Iemesli mēdz būt ļoti dažādi. Mēdz būt arī tādi kuriozi, ka tiek sazvanīti vecāki, kuri apmaksā studijas, lai individuālas rīcības veidā panāktu maksimāli pozitīvu rezultātu.
  6. Lietišķā un ar darba tirgus aktualitātēm un nodarbinātību saistīta akadēmiskā pētniecība nozarē ir pamats labai izglītībai un augstskolas kvalitatīvai atbilstībai izvēlētam augstskolas tipam. EKrA ir apņēmusies lielu savu resursu daļu koncentrēt uz līdzdalību Starpdisciplināro Pētījumu Institūta darbā (SPI) institūta uzdevums ir pārklāt visu labklājības nozares sociālā darba spektru ar pētījumiem, kas ir pielāgojami studiju programmu inovatīvai attīstībai. Pārdomāti izraudzītas prioritāras jomas palīdz EKrAi piedalīties starpaugstskolu starptautiskajos tīklos un projektos. EKrA studenti un jaunie pētnieki iepazīstas ar lietišķajiem Eiropas sasniegumiem sociālā darba nozarē, apgūstot starpdisciplināru pieeju profesijai un pierod, ka sociālā darba profesija nav tika darbs, bet zinātne un prakse ar dziļām vēsturiskām saknēm. Mākslas nozarē studējošie apgūst senās Eiropas ikonogrāfiskos vēsturiskos sasniegumus vienotībā ar lietišķu prasmi radīt ikonu.
  7. EKrA Pētniecības un inovāciju politikas plāns, kas tiek apstiprināts Senātā un izstrādāts uz pieciem gadiem. Stratēģiskajā rāmī galvenie akcenti ir no vienas puses Eiropas sociālā dialoga aktualitātes un no otras puses – senā “jūdu-kristiešu” antropoloģiskā atklāsme, lai maksimāli efektīgi varētu risināt modernās Eiropas darba tirgus vajadzības, nodarbinātības un klientu identitātes krīzes, un rosinātu atbildību par sociālo labklājību palīdzošajās profesijās. Savukārt ikonogrāfiskā māksla kalpo kā lietišķs terapijas līdzeklis cilvēkiem ar speciālām vajadzībām.

Pētniecības un inovāciju politikas plāns ietver 4 stratēģiskos mērķus:

  1. Starpdisciplināras pētniecības uzsvars labklājības nozarē un sociālajā darbā kā zinātnē;
  2. Pētnieciskas inovācijas karitatīvā sociālā darba jeb uz klientu orientēta sociālā darba profesijas attīstībā;
  3. Cilvēknodarbinātības pētniecība, lai sociālā darba profesiju iekļautu makro inovācijas;
  4. Inovatīvas pētnieciskās metodes – integratīvās teoloģijas un antropoloģijas metodes lietojums.

Pētniecība norit no starpdisciplinārām pozīcijām, izmantojot inovatīvo integratīvās teoloģijas un antropoloģijas metodoloģiju.